آموزش سئو

آموزش سئو سایت برای هر فردی که میخواهد وارد کسب و کار های آنلاین اینترنتی یک امر ضروری است که به هیچ عنوان نبایند از آن غلفت شود. این غفلت که ناشی از سهل پنداشتن کسب رتبه های اول در موتور جستجو گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از طریق سئو سایت مقدماتی می باشد. عمدتا منجر به هدر دادن زمان و انجام هزینه های بیهوده برای دست یابی به رتبه های برتر می شود.

در این میان بسیاری از افراد سودجو نیز دیده میشوند که از عدم آگاهی افراد در این زمینه سو استفاده نموده و در قبال هزینه های بسیار زیاد آموزش سئو را با کیفیت نامناسب ارائه می دهند. این افراد که بعضا خود را استاد سئو می دانند بسیاری از اصول سئو که میتوان از آنها به فوت کوزه گری یاد کرد را یا آموزش نمی دهند یا اصلا خبری از آنها ندارند که آموزش دهند.

از این رو نیاز به آموزش سئو حرفه ای و مبتدی ما را بر آن داشته است که تمام دانش خود را به صورت رایگان در سایت مثناسئو در اختیار تمام هم ایرانی زبانان سراسر دنیا قرار دهیم.

پیش از ادامه لازم است ابتدا بدانیم که:

سئو چیست؟

برای مفهوم یا عبارت سئو ، تا کنکون تعاریف بسیار زیادی ارائه شده است. اما اولین و ساده ترین راه برای تعریف و درک مفهوم سئو این است که بدانیم این کلمه مخفف چه کلماتی است. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. همچنین این عبارت را میتوان مخفف Search Experience Optimization به معنی بهینه سازی تجربه جستجو که هدف آن راضی نگه داشتن کاربر و موتور جستجو است.آموزش سئو پیشرفته و مقدماتی Advanced seo learning

آموزش سئو پیشرفته و مقدماتی Advanced seo learning

آموزش 0 تا 100 سئو

اگر بخواهیم فرآیند آموزش گام به گام سئو را در سطوح مختلف معرفی کنیم میتوانیم برای آن سطح بندی سئو را صفر تا صد شماره گذاری کنیم. این کار به شما کمک میکند تا دانش سئو خود و دیگران بسنجید تا از رشد سئو سایت و کسب رتبه های برتر در گوگل مطمئن شوید.

آموزش سئو مبتدی و مقدماتی

در آموزش سئو مقدماتی و مبتدی به مطالب همچون سئو محتوا، انواع بک لینک و لینکسازی، الگوریتم های مطرح گوگل و اندکی بهینه سازی سورس سایت برای موتور های جستجو پرداخته می شود. این سطح سئو مقدماتی به شما کمک میکند تا با دانش نسبی سئو خود بسیاری از کلیدواژه های آسان در کسب و کار تان را بیابید. کسب رنک گوگل با کمک کلمات کلیدی آسان سبب میشود تا در مدت کوتاهی از سایت خود درآمد کسب کنید.

آموزش سئو حرفه ای و پیشرفته

آموزش سئو پیشرفته و حرفه ای به شما می آموزد که چگونه نکاتی ظریف در سئو سایت تان به همراه چاشنی دقیقتری از بک لینک باعث می شود شما از رقبا خود پیشی بگیرید. از سرفصل های سئو حرفه ای میتوان به استراتژی بازاریابی محتوا یا هم content marketing اشاره کرد. این شیوه آموزشی سئو سایت سبب میشود به راحتی با استفاده از یک چک لیست ساده اما حرفه ای در اندک مدت خود را در بالا رقبا سر سخت تان ببیند. معمولا این فنون پیشرفته سئو را هیچ مدرسی به شما نمی آموزد ولی در مثناسئو اوضاع متفاوت است.

سطح سئو سایت خود را چطور ارزیابی میکنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

آموزش سئو محتوا

اگر به دنبال روش های تولید محتوا هستید در ادامه همین بخش و پس از آموزش سئو محتوا ما به انواع روش های تولید محتوا به صورت مختصر پرداخته ایم.

سئو عنوان محتوا – tag title seo

عنوان سئو را میتوان خط مقدم سئو نیز نامید. این بخش به قدری مهم است که به راحتی میتواند مهمترین دلیل شکست یا موفقیت هر کسب و کاری باشد. در صورت انتخاب عنوان سئو نسجیده باید به انتظار شکست کسب و کار خود در آینده ای نزدیک باشید.

شرایط عنوان سئو

به صورت کلی عنوان سئو باید شرایط زیر را دارا باشد

  • طول عنوان در سئو ترجیحا 60 کاراکتر باشد.
  • کلیدواژه کانونی در ابتدا عنوان سئو بیاید.
  • شامل حداقل دو کلمه کلیدی به صورت جدا یا ترکیب شده باشد به صورتی که حداقل دو کلمه کلیدی یا کلیدواژه در کنار یکدیگر باشند.
  • بهتر است عنوان سئو با عنوان محتوا متفاوت باشد.

مثال عنوان سئو حرفه ای: «دوره آموزشی سئو سایت وردپرس» شامل کلیدواژه های زیر است:

  • دوره آموزشی سئو
  • دوره آموزشی سئو سایت
  • دوره آموزشی سئو سایت وردپرس
  • سئو سایت
  • سئو سایت وردپرس
  • دوره آموزشی سئو وردپرس
  • سئو وردپرس (البته این مورد خیلی کم اثرتر است به دو دلیل : 1- اول عبارت نیست 2- حداقل دو کلمه کنار یکدیگر ندارد)

توجه: به صورت کلی قرار دادن چند کلید واژه در عنوان سئو بسیار کار زمانبر و سختی است

دارای کلمات با بار معنای احساسی باشد از قید های جذاب استفاده شود.

مثال عنوان سئو: «آموزش شگفت انگیز سئو سایت وردپرس»

علاوه بر موارد گفته شده نکات عمیق دیگری نیز در سئو عنوان وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

یک عنوان سئو مناسب باید دارای عدد باشد. از نظر روانشناسی اعداد فرد توجه بیشتری را به خود جلب میکند. به نکته توجه داشته باشید که اعداد کوچکتر نشانه اختصار متن و اهمیت نکات گفته شده در محتوا می باشند. اعداد در ابتدا متن به صورت عدد و در انتهای متن به صورت حروف به کار روند. هشدار استفاده بیش از حد از اعداد حروفی سبب می شود تا چگالی این کلمات در سایت بالا تر رفته از این رو باید نهایت دقت را داشته باشید تا این کلمات حدالامکان استفاده نباشد.

مثال سئو عنوان: «17 روش شگفت انگیز ساخت بک لینک – قسمت اول»

سئو توضیحات متا – meta description seo

توضیحات متا پس از عنوان سئو یکی از مهمترین دلایلی است که نظر کابر جستجو در موتور های جست و جو همانند گوگل را به خود جلب میکند. از این رو انتخاب توضیحات متا برای محتوا تولید شده میتواند نقش موثری در نرخ کلیک یا CTR داشته باشد.

شرایط توضیحات متا

  • طول توضیحات متا حداکثر 155 کاراکتر باشد.
  • حداقل 4 تا 7 عبارت کلیدی در آن به کار رود یا 11 تا 14 عبارت کلیدی مهم در سئو سایت شما که با کاما جدا شده اند.
  • از قید های جذاب استفاده نشود، فقط عبارت کلیدی و مهم و اصل مطلب بیان شود.
  • از عبارات کلیدی ترکیب شده استفاده شود.

مثال توضیحات متا: صفحه اصلی | مجموعه عبارت های کلیدی کل سایت

آموزش سئو متن محتوا – content seo

سئو محتوا پس از انتخاب عنوان سئو مناسب و نوشتن توضیحات متا حرفه ای، مرحله ای است که در آن باید تنور را بچسبانید. نکات سئو محتوا ساده اما کلیدی است. در این مرحله داشتن یک متن جذاب برای نگه داشتن مخاطب در سایت، متن جامع و کامل برای اینکه شما آخرین صفحه ای باشید که کابر جستجو برای رسیدن به پاسخ مسئله خود باز میکند و متن مختصر و مفید برای اینکه زمان مطالعه پست با توجه به تعداد کلمات محتوا همخوانی داشته باشد، میتواند رمز موفقیت شما باشد. (این یکی از فوت های کوزه گری است که بعید میدانیم تا کنون از کسی شنیده باشید)

آموزش سئو محتوا مثناسئو شکل 1 سئو محتوا – چرا محتوا پادشاه است؟

نکات سئو محتوا

ما این نکات اصلی سئو محتوا را در هیچ کجای وب ندیده ایم و تنها در آموزش رایگان سئو مثناسئو در اختیار شما قرار گرفته است.

پس رعایت نکات کلیدی یک متن ایده آل حال باید نکات مهم سئو محتوا را به شما ارائه کنیم. لازم به ذکر است رعایت نکات زیر در سئو محتوا شما الزامی است.

  • حداقل محتوا متن باید 400 کلمه و حداکثر متن 3000 کلمه است. با این حال یک مقاله جامع 7000 کلمه ای برای محتوا میتواند جالب به نظر برسد. در انتخاب تعداد لغات مقاله خود دقت کنید زیرا علی رغم اینه یک مقالات جامع لغات زیادی از عبارات LSI را در خود جای می دهند ولی ممکن است حوصله مخاطب را سر ببرد و زمان ماند با توجه به کلمات محتوا منطقی نباشد.
  • محتوا جذاب و شامل جزئیات باشد.
  • از عباراتی همچون در “در ادامه به بررسی مباحث آموزش سئو حرفه ای و مقدماتی خواهیم پرداخت" استفاده شود. این امر سبب می شود تا کاربر جستجو سعی کند متن بیشتری را به دنبال پاسخ به سئوالات خود یا درک بیشتر موضوع بخواند.
  • سعی کنید از برند رقبا استفاده نکنید. بعضی از رقبا شما ممکن است از عبارات خاصی برای برند سایت خود استفاده کنند که شما احتمالا آن عبارت را یک کلمه معمولی تلقی میکنید و در متن خود استفاده میکنید. با این کار شما همزمان با رشد سایت خود رقیب تان را نیز در موتور های جستجو بالاتر می کشید.

سئو عبارت کلیدی – keywords seo

با فرض رعایت تمام نکات ذکر شده در بالا در ادامه آموزش سئو رایگان مثناسئو عبارت کلیدی روشی قابل تأمل به شما ارائه میدهیم. البته روش های تست شده زیادی برای سئو محتوا وجود دارد که در اینجا بررسی تمامی آنها نمی گنجد. در صورت تمایل میتوانید دیگر مقالات مثناسئو در این زمینه را مطالعه نمایید. حال با آموزش کاربردی عبارت کلیدی ما همراه باشید.

  • در هر متن باید 5 عبارت کلید اصلی به کار رود.

مثال: کلید واژه «سئو عبارت کلیدی»

  • کلید واژه «یادگیری سئو عبارت کلیدی» اولویت اول – اول پاراگراف اول – در یکی از تگ های h2 – تعداد تکرار در کل متن 5 بار
  • کلید واژه «سئو عبارت کلیدی سایت» اولویت دوم – اول پاراگراف دوم – در یکی از تگ های h2 – تعداد تکرار در کل متن 3 بار
  • کلید واژه «سئو عبارت کلیدی سایت وردپرس» اولویت سوم – اول پاراگراف سوم – در یکی از تگ های h2 یا h3 – تعداد تکرار در کل متن 2 بار
  • کلید واژه «آموزش سئو مثناسئو» اولویت چهارم – اول پاراگراف چهارم – در یکی از تگ های h2 یا h3 – تعداد تکرار در کل متن 2 بار
  • کلید واژه «دوره آموزشی سئو مثناسئو» اولویت پنجم – اول پاراگراف پنجم – در یکی از تگ های h2 یا h3 – تعداد تکرار در کل متن 2 بار

با این کار عملا 14 بار کلید واژه کانونی و عبارات مترادف آن در متن تکرار می شود. پیشنهاد میکنیم برخی از موارد بالا را با کلیدواژه های همخانواده از نظر گوگل یا به عبارت دیگر LSI جایگزین کنید.

LSI چیست؟

عبارت LSI مخفف عبارت (Latent Semantic Indexing) به معنی نمایه معنایی پنهان است که گوگل با توجه به آن میتواند به صورت دقیقتری به موضوع مقاله یا پست پی ببرد.

سئو تصاویر – images seo

پس از انجام سئو محتوا حال باید تصاویر مقاله خود را سئو کنید.

  • حجم تصاویر سایت حتما باید بهینه شود. برای این کار میتوانید از نرم افزار فتوشاپ کیفیت تصاویر را روی 40% تنظیم کنید.
  • بهتر است سایز تصاویر سایت با سایز محل قرار گیری آنها یکی باشد.
  • سایز تصاویر (عرض و ارتفاع) حتما در تگ img آمده باشد.
  • Alt (متن جایگزین) در همه تصاویر تکمیل شود، شامل کلید واژه کانونی باشد و ترجیحا غیرتکراری باشد این عمل باعث می شود ارزش تصویر و صفحه ای که در آن قرار دارد بیشتر شود. برای این کار میتوان همان کلید واژه های اولیت بندی شده را دو به دو برای هر تصویر استفاده کرد.
  • زیر نویس تصویر حتما نوشته شود.
  • از یک تصویر مرتبط استفاده کنید که با متن شما مطابقت داشته باشد
  • یک نام خوب برای تصویر خود انتخاب کنید
  • اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویر مطابق تصویر نمایش داده شده مطابقت دارد
  • از ویژگی srcset تصاویر استفاده کنید
  • برای بارگذاری سریعتر اندازه پرونده را کاهش دهید
  • برای اسکن آسان صفحه ، در صورت لزوم ، یک شرح اضافه کنید.
  • از متن alt استفاده کنید. نیازی به متن عنوان نیست. اما بودنش ضرری ندارد.
  • داده های ساخت یافته (Micro Data) را به تصاویر خود اضافه کنید.
  • برچسب های OpenGraph و Twitter را برای نشان دادن تصویر در شبکه های اجتماعی اضافه کنید
  • متن درون تصویر را سمت راست قرار دهید – تصاویر را به چپ یا مرکز تراز کنید.
  • از تصاویر در نقشه های XML استفاده کنید
  • تمام زمینه ای را که می توانید ارائه دهید!

لینک دهی در مقالات

لینک داخلی و خارجی (هر صفحه ای دارای ارزش خاصی است که این ارزش با لینک داخلی و خارجی بین صفحات دیگر تقسیم می شود.)

سئو لینک داخلی – internal links seo

  • یکی از دلایل استفاده از لینک داخلی این است که در صورت کپی کردن یا کرال کردن پست بر روی سایتی دیگر برای ما بک لینک ایجاد شود.
  • کاربر به راحتی بتواند مطالب دیگر سایت که ممکن است برایش جذاب باشد را مطالعه کند.
  • با هر انکرتکست فقط به یک صفحه دیگر لینک داده شود.
  • به هر صفحه دیگر فقط یک لینک داخلی داده شود.
  • درصورتی که بخواهیم با یک انکر تکست چندین بار به یک صفحه دیگر لینک دهیم به غیر از بالاترین انکرتکست بقیه را باید nofollow کنیم.
  • به لینک های بی ربط به موضوع صفحه nofollow و target_blank بدهیم.

آموزش سئو سایت وزدپرس

شکل 2 شیوه لینک دهی داخلی بین صفحات مرجع و دیگر صفحات

سئو لینک خارجی – outbound links seo

  • از اولین اصول نگارش یک متن حرفه ای رعایت کپی رایت است. در صورت عدم رعایت آن میتواند برایتان گران تمام شود.
  • انسانی کار کنیم اگر از جایی کپی کردیم هرچند رنک سایتی که از او کپی کردیم پایین تر از ما باشد به او لینک دهیم. (تا زمانی که رنک ما بالاتر از رنک سایتی که از او کپی کرده ایم باشد سایت ما بالا می ماند در صورتی که رنک سایتی که از او کپی کردیم بالا بیاید و از ما رد شود در صورتی که به او لینک نداده باشیم لینک های ما در آن زمینه پایین می رود)
  • لینک خارجی بی ربط ندهیم.
  • به لینک های خارجی بی ربط یا رنک های پایین nofollow بدهیم.
  • به لینک های خارجی target_blank بدهیم.
  • استفاده از تگ های h1-h6 (این تگ ها وظیفه ارائه ارزش عبارت های کلیدی داخل خود به خزنده های موتور جست­وجو را به عهده دارد)

مثال:

عبارت کلیدی

عبارت کلیدی

سئو تگ h1

  1. تمامی صفحات (صفحه ­اصلی – برچسب­ ها – دسته ­بندی­ ها – پست­ ها) باید دارای تگ h1 و title باشند.
  2. اخیرا استفاده از تگ h1 برای گوگل بی اهمیت شده است ولی با این حال رعایت آن منظقی به نظر میرسد.

سئو تگ h2

  1. تگ h2 میتواند شامل تیتر هایی باشد که برای پست شما از اولویت دوم برخوردارند. استفاده از آن به سود است.
  2. این تگ وظیفه معرفی ارزشمند ترین عبارات کلیدی یا عبارات LSI شما را پس تگ h1 به عهده دارد. در واقع شما با عبارتی که نتوانستید در تگ h1 قرار دهید را در این تگ ها مینویسید.
  3. تعداد پیشنهادی استفاده از تگ h2 در متن پست 2 تا 3 بار باشد در متن های کوتاه و تا حداکثر 10 مرتبه در متن ها بسیار بلند است.

سئو تگ h3

  1. این تگ وظیفه معرفی ارزشمند ترین عبارات کلیدی شما را پس تگ h2 به عهده دارد. در واقع شما با عبارتی که نتوانستیم در تگ های h2 قرار دهیم را در این تگ ها قرار میدهیم.
  2. تعداد زیاد مهم نیست ولی به اندازه استفاده شود.
  3. برچسب ها یا tag های پست همیشه باید در تگ h3 باشند.

آموزش بهینه سازی url

  • برای بهینه کردن url پست به جای " " از “–" استفاده شود.
  • شیوه صحیح لینک های سایت

https://Domain.com/category/subcategory/page-url

مثال: برای url عنوان پست «فیلم آموزش سئو»

https://masna.ir/seo-learning/video/training

آموزش تولید محتوا روش های آن

تولید محتوا مهم ترین بخش هر کسب و کاری که استاد محمد کرمی در آموزش سئو مثناسئو به آن میپردازد. در اینجا لازم میدانیم تا به انواع روش های تولید محتوا اشاره کنیم.

انواع محتوا برای استراتژی بازاریابی محتوا

انواع روش های تولید محتوا

یکی از روش های سئو سایت که استاد کرمی در دوره های آموزش سئو خود به آن میپردازد استفاده حداکثری از انواع محتوا در صفحات لندینگ شما است. به عنوان مثال در این دسته سعی شده تا از انواع محتوا های زیر استفاده شود:

  1. 1- چطور و چگونه – How To
  2. 2- توسعه محتوا – Content Curation
  3. 3- مطالعه موردی – Case Studies
  4. 4- نمودار و چارت – Charts / Graph
  5. 5- عضویت در خبرنامه ایمیلی، محتوا ایمیلی – Email Newsletter / Autoresponder
  6. 6- کتاب یا مقاله – Ebook
  7. 7- تصاویر کارتونی – Cartoon / Illustration
  8. 8- خلاصه کتاب – Book summery
  9. 9- توضیح مفصل ابزاری های حرفه ای – Tool Reviews
  10. 10- بسته هدیه رایگان – Giveaways
  11. 11- سئوالات متداول – FAQs
  12. 12- پرسش و پاسخ – Q&A Session
  13. 13- سمینار اینترنتی – Webinar
  14. 14- راهنما – Guides
  15. 15- تعریف اصطلاحات – Dictionary
  16. 16- خاطره یک روز کاری یا بیان تجربه از طریق داستان – ‘Day in the Life’ Post
  17. 17- ایفوگرافیک – Infographics
  18. 18- مصاحبه با یک فرد شاخص – Interview
  19. 19- چک لیست – List
  20. 20- نقشه ذهن – Mind Map
  21. 21- الگورفتاری – Meme
  22. 22- بازی آنلاین در صفحه – Online Game
  23. 23- معرفی ابزار های مفید – Helpful Application / Tool
  24. 24- پست پیشنهادی برای مطالعه بیشتر – Opinion Post
  25. 25- مقاله سفید – White Paper
  26. 26- فیلم از خودمون بگیریم – Vlog
  27. 27- ویدئو – Video
  28. 28- قالب – Template
  29. 29- نظرسنجی – Survey
  30. 30- اسلایدشر – Slideshare
  31. 31- منابع – Resources
  32. 32- نقل قول – Quotes
  33. 33- آزمون – Quiz
  34. 34- نظرسنجی – Poll
  35. 35- فایل صوتی پادکست – Podcast
  36. 36- تابلو اعلانات – Pinboards
  37. 37- تجمیع تصاویر – Photo Collage
  38. 38- تحقیقات اصیل – Original Research
  39. 39- اخبار کوتاه – Press Releases
  40. 40- تصاویر واقعی – Photos
  41. 41- پیش بینی و تحلیل آینده – Prediction
  42. 42- محتوا تولید شده توسط کاربر – User Generate Content
  43. 43- اخبار شرکت – Company News
  44. 44- جدول زمانی و مدت زمان مطالعه – Time Line

تولید محتوای متنی

محتوای متنی یکی از رایج ترین انواع محتوا به شمار می رود. ما در آموزش سئو محتوا به نحوه استفاده از این اشاره کردیم. شما میتوانید برای تولید محتوا متنی یکی از راه های زیر را به کار ببندید.

  • بازنویسی محتوا سایت های دیگر
  • ترجمه سایت های معتبر
  • نویسندگی از صفر
  • ترکیب مطالب دیگر سایت و سایت خود به نحوی که متنی کپی نباشد.
  • ویراستاری (حداقل از هر 11 کلمه یک کلمه تغییر کند.)
  • استفاده از کتاب های مختلفی که در گوگل نیستند.
  • استفاده از کلیپ صوتی و تصویری بیشتر و تبدیل آن به متن همراه با گذاشتن فایل صوتی یا تصویری (دقت شود که متن فایل صوتی در وب موجود نباشد.)

تولید محتوای صوتی و ویدئویی

تولید محتوا صوتی و تصویری که این روز ها به یکی از پرطرفدار ترین محتوا ها از نظر کاربر جستجو تبدیل شده است. تنوع جالبی را به خود اختصاص داده است. از این رو اثر محتوا صوتی در سئو سایت به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. برخی از این محتوا های صوتی در زیر لیست شده اند.

  • کتاب صوتی
  • آموزش های صوتی و ویدئویی
  • موشن گرافی (ایجاد زیرنویس فارسی)
  • تیزرهای تبلیغاتی

تولید محتوای تصویری

محتوا تصویری علاوه بر انتقال اطلاعات در مدت زمان کمتری نسبت به دیگر انواع محتوا میتواند در برند سازی کسب و کار های هدف نیز به کار رود که به اقسام زیر تقسیم میشود:

  • ایفوگرافی
  • عکس نوشته
  • تصاویر دیگر

حال که آموزش سئو مبتدی را پشت سر گذاشتید و با مقدمات سئو سایت آشنا شدید وقت آن رسیده تا با کلیک بر لینک زیر دانش سئو خود را ارتقا دهید.

یادگیری سئو را ادامه دهید

آموزش کاربردی سئو بسیار مهم تلقی میشود. گوگل پاییز گذشته 20 ساله شد ، اما به نظر می رسد که برای همیشه وجود داشته است. بسیاری از ما حتی نمی توانیم زندگی بدون موتور جستجو را تصور کنیم؛ زیرا که انها به ما در جهت یابی در دنیای داده ها کمک می کند. وقتی به پاسخ سریع نیاز داریم ، به تلفن ها یا لپ تاپ های مان در موتورهای جستجو نگاه می کنیم تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنیم. ممکن است از این موتور های جستجوگر مانند گوگل یا بینگ یا یاهو استفاده شده باشد ، اما مهم نیست که ما از کدام استفاده کنیم ، انتظارات ما یکسان است.این میزان اتکا به موتورهای جستجو تضمین می کند که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هنوز بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. اگر یک تجارت می خواهد فضای مجازی شناخته شود به طور قطع باید در سئو سرمایه گذاری کند. پیش بینی می شود که مارک ها و آژانس های آمریکایی تا سال 2020 حدود 79 میلیارد دلار برای SEO هزینه کنند.

2 نظر
  1. سلام عالی بود. ممنون از محتوا عالی تون. خیلی خوبه که چنین اطلاعاتی رو رایگان در اختیار همه میذارید. چطوری میتونیم در دوره های آموزشی سئو شما شرکت کنیم؟
    1. سلام علی جان ممنونیم که همراه ما هستید. امیدواریم بتونید از این اطلاعات که زحمت زیادی برای آنها کشیده شده است نهایت استفاده را ببرید. برای شرکت در دوره آموزشی سئو ما پیشنهاد میکنم که ابتدا صفحه مربوطه را مطالعه کنید و سپس با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید. موفق و پایدار باشید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می توانید از این تگ ها و ویژگی های HTML استفاده کنید: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>