امروزه هر کسی هر سوالی که داشته باشد، ابتدا در گوگل دنبال پاسخ سوال خود می گردد. افراد برای خرید و مشاهده قیمت کالاها و خدمات مختلف در گوگل سرچ می کنند. با توجه به کیفیت سرچ گوگل، معمولاً افراد نهایتاً در دو سه لینک اول به پاسخ خود می رسند. به همین دلیل جایگاه های اول گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. کار سئو کارها این است که با رعایت نکات سئو جایگاه سایت ها را در رده بندی گوگل بهبود ببخشند. اما این تنها راه نیست. شما می توانید با استفاده از سرویس گوگل ادوردز یا به اختصار گوگل ادز و البته مقداری هزینه دلاری هم این جایگاه ها را به خود اختصاص دهید. یعنی به جای انجام هزینه برای سئوی سایت، با هزینه در گوگل ادوردز به جایگاه های اول برسید.
گوگل ادوردز سیستمی تبلیغاتی در موتور جستجو گر گوگل است که در آن فروشندگان، بازاریابان یا هر کسی که چیزی برای ارائه داشته باشد از آن بهره می گیرد. امروزه متخصصان کسب و کار برای بدست آوردن کاربر و مشتری های بیشتر بر روی کلمات کلیدی خاصی در گوگل تمرکز می کنند. البته تبلیغ کنندگان در گوگل ادز مجبورند هزینه کلیک شدن لینک جایگاه های برتر را بپردازند. با توجه به میزان رقابت در کلیدواژه هدف، میزان هزینه تبلیغات در گوگل هم تغییر خواهد کرد. گروه مثنا سئو در این مقاله به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد Google Ads ، جزئیات حراج در کلمات کلیدی گوگل ادوردز، روند مزایده و توضیح عوامل مهم مانند امتیاز، کیفیت و هزینه هر کلیک را به خوبی درک کنید. اگر می پرسید “چگونه AdWords کار می کند؟" این مقاله سایت ما حتما برای شما مناسب است.
فرآیند گوگل ادوردز چگونه است؟
همان طور که از اسم گوگل ادوردز پیداست، در این سیستم تبلیغات بر روی کلمات است. یعنی شما مشخص می کنید برای چه کلیدواژه هایی که سرچ می شود، لینک مورد نظرتان در سرچ نمایش داده شود. گوگل ادوردز دارای یک سیستم رقابتی است. در صفحات گوگل چهار جایگاه اول و چهار جایگاه آخر صفحه محل های ارائه تبلیغات است. افراد باید برای دست یافتن به این جایگاه ها با هم رقابت کنند. هر کس با توجه به کیفیت سایتش هزینه بیشتری برای کلیدواژه ها ارائه داده باشد، در جایگاه بالاتری نمایش داده می شود.
حال که لینک شما در سرچ گوگل نمایش داده شده است، به ازای هر کلیکی که روی لینک شود، از حساب اکانت گوگل ادوردز شما پول کسر می شود. تعرفه تبلیغات گوگل هم با توجه به میزان رقابت در کلیدواژه ها فرق می کند و طبیعتاً برای کلیدواژه هایی که دارای رقابت سنگین تری است باید بیشتر هزینه کنید. البته تنظیماتی که در Google Adwords می توان انجام دادم تنها به بالا پایین کردن قیمت ها محدود نمی شود. شما می توانید با امکاناتی که سیستم تبلیغات گوگل ادوردز در نظر گرفته شده است، چگونگی کمپین تبلیغات و مخاطبان را مشخص کنید، که خود مبحث مفصلی است.
بالاترین کیفیت و رقم پیشنهادی رتبه اول تبلیغات را کسب می کند
کسی که بیشترین تعرفه تبلیغات در گوگل ادز را داده باشد، بالاترین جایگاه را به خود اختصاص می دهد. البته این منوط به کیفیت سئوی بالای سایت است. یعنی اگر شما سایت با کیفیتی نداشته باشید باید با پیشنهاد هزینه تبلیغ بیشتر، آن را جبران کنید. البته دقت داشته باشید که برای همه موضوعات و کلیدواژه ها تبلیغات گوگلی انجام نمی شود. در نتیجه جایگاه های تبلیغ گوگل ادز خالی خواهد بود و شما با هزینه کمی می توانید به جایگاه اول گوگل بیایید.
پس همیشه تبلیغات در گوگل ادوردز پرهزینه نیست. در این صورت شما می توانید با حداقل پیشنهاد خود برای هر کلیک جایگاه اول را در اختیار بگیرید! البته باید میزان بازدهی سایت را در نظر داشته باشید. همچنین باید بدانید که گوگل تبلیغ کننده هایی را که صفحات کم کیفیتی دارند، مجازات می کند. اینجاست که ما می توانیم به شما کمک کنیم که صفحات قدرتمندی داشته باشید و بتوانید رتبه های تبلیغاتی بالاتری را کسب کنید. متخصصان ما به شما کمک خواهند کرد که با هزینه بسیار کمتر جایگاه بالاتری داشته باشید.
آیا تبلیغات در گوگل ادوردز برای کسب و کار ما گزینه مناسبی است؟
آیا گوگل ادوردز برای شرکت شما بازدهی مناسبی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال به عوامل متعددی وابسته است. همان طور که گفتیم جایگاه های اول سرچ گوگل بسیار ارزشمند هستند. به همین دلیل همه سعی در این دارند که به طرق مختلف به این جایگاه ها دست پیدا کنند. از طرفی کسی به جایگاه اول گوگل ادز دسترسی پیدا می کند که هزینه بیشتری برای آن جایگاه پرداخت کرده باشد. در نتیجه یک رقابت در این زمینه به وجود میآید که کسی که بیشترین هزینه را می کند برنده این رقابت خواهد بود.
اما در یک کسب و کار تنها تصاحب جایگاه اول مهم نیست. شما باید به این نکته هم توجه کنید که چه میزان از این کاربران ورودی به سایت، برای شما آورده مالی دارند. شاید شما کاربران زیادی را با گوگل ادوردز به سایت بیاورید ولی آنها کالای شما را خریداری نکنند و سودی نصیب شما نشود. پس باید بین هزینه ای که برای تبلیغات در گوگل می کنید و درآمدی که از آن کسب می کنید یک تعادل ایجاد کنید. اما و اما و اما شما باید بسیار هوشیار باشید و پول خود را با کلمات کلیدی اشتباه تلف نکنید. انتخاب کلیدواژه های مناسب در google adwords خیلی مهم است و روی هر کلیدواژه ای هم نباید سرمایه گذاری کنید. به همین دلیل ممکن است تبلیغ گوگل برای کسب و کار شما کارایی داشته باشد و یا شاید هم نداشته باشد. اما در بسیاری از کسب و کارها تبلیغات در گوگل بسیار مؤثر است.
چگونه در گوگل درست تبلیغ کنیم؟
گام اول ساخت یک حساب کاربری در گوگل ادوردز است. پس از آن با شارژ اکانت گوگل ادوردز شما قادر به ارائه پیشنهاد قیمت به گوگل خواهید بود. توجه داشته باشید که با توجه به مشکل تبادلات ارزی، شما نمی توانید مستقیماً اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید. اما جای هیچ نگرانی نیست. شما می توانید به سادگی هر چه تمام تر با کمک گروه مثنا سئو با ساخت یک حساب Google AdWords در گوگل تبلیغ کنید و اقدام به خرید اکانت گوگل ادوردز کنید. در ادامه باید کمپین های تبلیغاتی بسازید که با کمک کارشناسان گروه مثنا شما می توانید مراحل ساخت کمپین های تبلیغاتی را به راحتی فرا بگیرید. در ادامه مطلب درباره نحوه استفاده از گوگل ادوردز بیشتر خواهید آموخت. همچنین می توانید مسیر صحیح و موفقیت آمیز تبلیغ در AdWords را در آموزش های رایگان مثناسئو دنبال کنید.
فضای تبلیغات در گوگل شبیه مزایده است!؟
جایگاه واقعی تبلیغ شما در صفحه اول گوگل توسط رتبه تبلیغ شما (حداکثر پیشنهاد قیمت، امتیاز، کیفیت) تعیین می شود.
تعیین قیمت برای کلیدواژه ها در گوگل چند بار اجرا می شود؟
تعیین قیمت برای کلیدواژه ها هر ماه میلیاردها بار اجرا می شود. نتایج بدست آمده به گونه ای است که کاربران تبلیغاتی را می یابند که به آنچه می خواهند مربوط باشند ، پیدا می کنند ، تبلیغ کنندگان با کمترین قیمت ممکن با مشتریان بالقوه برسند و در گوگل میتوانند به میلیاردها دلار درآمد ارتباط یابند.
تعیین قیمت در گوگل چگونه اجرا میشود؟
پس از دادن کلید واژه به گوگل ، موتور جستجو درخواست شما را پردازش می کند و مزایده قیمت را اجرا می کند که در آن موقعیت های تبلیغ و قیمت هر تبلیغ را تعیین می کند.
چطور وارد مزایده تعیین قیمت گوگل شوید؟
در تبلیغات گوگل شما واجد شرایطی باشید که هر زمان که در سرچ کلمات کلیدی مربوط به جستجوی کاربر دیده شوید. پیشنهادات ، امتیاز صفحه شما، کیفیت و ارتباط شما با کاربر در تعیین اینکه آیا تبلیغ شما صلاحیت نمایش در سرچ را دارد یا نه ، نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.
من در گوگل چگونه باید تبلیغات صحیح داشته باشم؟
در گروه مثناسئو ، ما ده ها حساب گوگل ادورز از سراسر کشور، در انواع کسب و کار ها را تحلیل کرده ایم. ساده ترین روش برای مشاهده نحوه عملکرد شما در سرچ و جایگاه گوگل ، محک زدن عملکرد شما در برابر رقبای مشابه در حیطه کار شما و نحوه خرج کردن تبلیغات آنها است.