ساخت ریچ اسنیپت گوگل از حرف تا عمل + ابزار رایگان

ابزار ساخت ریچ اسنیپت گوگل عالی است زیرا می توانند به شما در بهبود سئوی وب سایت خود و ایجاد ترافیک بیشتر سایت از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کنند و در این مقاله قصد دارم نحوه راه اندازی آنها را به شما بگویم.

بگذارید ابتدا سوالی را برای شما مطرح کنم: آیا توجه کرده اید که هنگام جستجوی گوگل ، لیست های خاصی کمی جذاب تر از دیگران به نظر می رسند؟ به عنوان مثال ، اگر در جستجوی “پای سیب” بودید ، ترجیح می دهید روی کدام یک از موارد زیر را کلیک کنید؟

شرط می بندیم شما گزینه شماره 2 را انتخاب کردید. اگر این کار را نکردید ، باید بگوییم واقعاً پای سیب را دوست ندارید.

بین تصاویر کوچک و مقیاس رتبه بندی پنج ستاره ، این سایت ها چه کاری انجام می دهند تا لیست های Google خود شامل این رسانه اضافی شوند؟ راز این اطلاعات جذاب ، قطعه های غنی است که این وب سایت ها برای استفاده از HTML صفحات وب سایت خود بهینه سازی کرده اند.






Google Rich Snippets

قطعه های غنی گوگل نتایج جستجوی پیشرفته ای هستند که جزئیات بیشتری از وب سایت، نسبت به محتوا موجود در صفحه را ایجاد می کنند. این رسانه “غنی” می تواند شامل تصاویر ، رتبه بندی ، نویسندگان ، تاریخ ها ، مکان ها و موارد دیگر باشد. ناشران می توانند با درج داده های ساخت یافته در پس زمینه صفحات وب خود ، این جزئیات را به گوگل ارائه دهند.

قطعه های غنی گوگل- که ” نتایج غنی ” نیز نامیده می شوند – علاوه بر عنوان معمول صفحه ، URL صفحه و توضیحات متا ، اطلاعات دیگری را نیز از وب سایت شما استخراج می کنند تا در لیست جستجو در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

هر نتیجه جستجو این سه داده را نمایش می دهد و یک قطعه غنی جداگانه را تشکیل می دهد . تفکر این است که ، هرچه اطلاعات بیشتری در قطعه نتیجه جستجو موجود باشد ، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران روی آن نتیجه کلیک کنند. با داشتن داده های ساختاری کافی در صفحه ، می توانید یک قطعه غنی کسب کنید .

برای به دست آوردن هر آنچه برای رتبه بندی وب سایت خود در جستجو نیاز دارید اینجا کلیک کنید.

قطعه های غنی غالباً در استراتژی های جستجوگرها درباره SEO نادیده گرفته می شوند ، زیرا اجرای آنها دشوارتر از سئو سنتی در صفحه است . اما با توجه به اینکه نتایج جستجوی گوگل امروز چقدر پیچیده است ، ارزش این را دارد که کمی وقت خود را صرف یادگیری نحوه انجام این کار کنید. افزودن این اطلاعات غنی از محتوا به لیست های جستجوی Google توجه شما را جلب می کند و می تواند نرخ کلیک لیست های شما را افزایش دهد ، حتی وقتی در موقعیت شماره 1 قرار ندارید .

چند گزینه برای نحوه نصب قطعه های غنی وجود دارد ، اما من می خواهم ساده ترین روش را به شما نشان دهم: استفاده از microdata.

به خاطر داشته باشید این روند تضمین نمی کند که یک قطعه غنی دریافت خواهید کرد. اما ارائه این جزئیات برای درمان خاص می تواند شانس شما را برای افزایش ظاهر نتیجه جستجو – و به نوبه خود ، ترافیکی که از آن می گیرید – به طرز چشمگیری افزایش دهد.

  • چگونه می توان قطعه های غنی را ایجاد کرد
  • مشخص کنید که گوگل می خواهد بر روی کدام جزئیات تمرکز کند.
  • صفحه وب خود را با استفاده از Google Structured Data Markup Helper تعریف کنید.
  • با استفاده از نوع داده انتخابی خود ، میکرو داده برای صفحه وب خود ایجاد کنید.
  • HTML جدیدی از این ریز داده ایجاد کنید.
  • محتوای خود را با این ریز داده ها برچسب گذاری کنید.
  • قطعه غنی خود را امتحان کنید.
  • صبور باشید.

1. مشخص کنید که Google می خواهد روی چه چیزهایی تمرکز کند.

موضوع و قالب صفحه وب شما نوع اطلاعاتی را که می خواهید Google در نتایج جستجوی خود نشان دهد تعیین می کند. مقاله می نویسید؟ صفحه یک رویداد؟ بررسی کتاب؟ صفحه محصول؟ در اینجا چند نمونه از جزئیات موجود در قطعه های غنی برای چندین نوع قطعه موجود در دسترس شما آورده شده است:

مقاله: شما می توانید برچسب هایی برای عنوان مقاله ، نویسنده ، توضیحات متا ، تاریخ انتشار ، تصویر برجسته و موارد دیگر اضافه کنید.

صفحات رستوران: شما می توانید برچسب هایی برای مواد غذایی ، قیمت اقلام ، توضیحات مورد ، تصاویر مورد ، کالری کالاها و موارد دیگر اضافه کنید.

صفحه محصول: شما می توانید برچسب هایی برای نام محصول ، رتبه بندی محصول ، قیمت محصول ، در دسترس بودن محصول ، تصاویر محصول و موارد دیگر اضافه کنید.

صفحه رویداد: می توانید برچسب هایی برای نام رویداد ، سخنرانان رویداد ، برنامه رویداد ، تاریخ رویداد و موارد دیگر اضافه کنید.

دستور العمل: می توانید برچسب هایی برای رتبه بندی دستورالعمل ها ، مواد اولیه ، تصویر محصول نهایی ، مدت زمان پخت ، کل کالری و موارد دیگر اضافه کنید.

2. صفحه وب خود را با استفاده از Google Marked Data Markup Helper تعریف کنید.

بنابراین ، برچسب های ذکر شده در بالا را چگونه ایجاد می کنید؟ متأسفانه ، این کار به آسانی نوشتن “اینجا قیمت محصول است” در HTML صفحه وب خود و انتظار داشتن گواهی از Google نیست. برای برقراری ارتباط صحیح این اطلاعات با Google ، این شرکت ابزاری مفید جهت ایجاد مجموعه داده های ساختاریافته براساس نوع صفحه وب منتشر شده ارائه می دهد. به آن Structured Data Markup Helper گفته می شود. از آن در اینجا استفاده کنید ، و آن را در زیر مشاهده کنید.

google structured data markup helper

همانطور که مشاهده می کنید ، در بالا با انتخاب ویژگی شروع به کار می کنید که به بهترین وجه محتوای ایجاد شده را توصیف می کند. سپس ، در پایین این صفحه ، URL موجود صفحه وب را که محتوای شما به آن منتشر شده است وارد کنید. (توجه: برای استفاده از این ابزار ، ابتدا محتوای خود را منتشر می کنید و سپس URL را بازیابی می کنید تا بتوانید داده های خود را بر اساس آن ساختار دهید.)

3. با استفاده از نوع داده انتخاب شده خود ، میکرو داده برای صفحه وب خود ایجاد کنید.

Microdata راهی برای برچسب زدن به محتوا برای توصیف آنچه این محتوا نشان می دهد است. به عنوان مثال یک رویداد دارای انواع اطلاعات مربوط به آن است ، از جمله محل برگزاری ، زمان شروع ، نام و دسته. سپس می توانید با استفاده از مقداری کد اصولاً به Google بگویید: “این رویداد من است و مهمترین اطلاعاتی که مردم باید درباره آن بدانند”.

نحوه استفاده از ریز داده ها Microdata

Microdata متن شما را در برچسب های HTML بسیار ساده مانند برچسب <span> یا <div> قرار می دهد تا اصطلاحات توصیفی را به هر بیت از اطلاعات اختصاص دهد. در اینجا نمونه ای از بلوک HTML وجود دارد که برخی اطلاعات اساسی درباره من – نویسنده این مقاله – را در زیر نشان می دهد.

<p> نام من محمد کرمی است و در شیراز به دنیا آمدم و بزرگ شدم. من در تیم توسعه وب فارسی در مجموعه مثنا فعالیت میکنم، این مجموعه یک شرکت نرم افزار بازاریابی مستقر در مجتع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف است.</p>

برچسب های <p> را در ابتدا و انتهای نسخه ، در بالا مشاهده می کنید؟ این بخش، متنی را نشان می دهد که به سبک استاندارد پاراگراف است. هیچ چیز منحصر به فردی در مورد متن بالا در مقایسه با سایر بندهای این مقاله وجود ندارد. این باعث می شود Google به سختی تفسیر کند ، همانطور که شما نیز به سختی تفسیر شود.

اکنون ، در اینجا همان HTML برچسب گذاری شده با ریز داده ها وجود دارد:

<div itemscope itemtype=”http://data-vocabulary.org/Person“>
نام من <span itemprop=”name“> محمد کرمی </ span> است و من در شیراز متولد و بزرگ شدم.
من در <span itemprop=”title“>تیم توسعه وب فارسی </span> در مجموعه <span itemprop=”affiliation“> مثنا </span> هستم ، این مجموعه یک شرکت نرم افزار بازاریابی مستقر در مجتع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف است.</div>

این برچسب های بولد شده در کد HTML بالا به Google می گویند که در واقع هر قطعه از بخش متن ما چیست. برچسب “person” نشان می دهد این مربوط به یک شخص است. برچسب “name” نشان دهنده نام یک فرد است. برچسب “عنوان” نشان می دهد نقش من شغلی است. برچسب های “div” کل بخش HTML را جدا می کنند تا Google بداند با توجه به اصطلاح جستجوی مناسب که کاربر می تواند آن را در قطعه مقاله من برجسته کند.

ایجاد ریز داده ها

هنگامی که نوع داده خود را در مرحله قبل انتخاب کردید ، به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید به طور خودکار جزئیات خاصی از صفحه وب خود را با داده های خرد مرتبط با آن توصیف کنید. به عنوان مثال ، برای ایجاد ریز داده ها برای نویسنده مقاله ، نام نویسنده را در صفحه وب برجسته می کنید – که Google در سمت چپ ابزار آن را ارائه می دهد – و “نویسنده” را در کشویی که ظاهر می شود انتخاب کنید. در زیر ببینید که این چگونه به نظر می رسد.

برچسب نویسنده با استفاده از Google Markified Data Markup Helper ایجاد شده است

author tag google structured data

4- از این ریز داده ها HTML جدید ایجاد کنید.

در مرحله بعد ، رشته های جدیدی از HTML را از ریز داده هایی که در مرحله قبل ایجاد کرده اید ، ایجاد خواهید کرد. پس از پایان دادن به اختصاص دادن برچسب مناسب به هر قسمت از صفحه وب خود ، مانند تصویر زیر بر روی دکمه قرمز “ایجاد HTML” در گوشه سمت راست بالای ابزار کلیک کنید.

 

5. محتوای خود را با این ریز داده ها تگ کنید.

با ایجاد موفقیت آمیز HTML خود ، هر برچسبی را که در مرحله 3 در بالا ایجاد کرده اید ، مشاهده خواهید کرد ، در یک کد کد ذکر شده است و سپس می توانید آن را در HTML مقاله خود وارد کنید. شما این کد را در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) وارد خواهید کرد.

Google توصیه می کند HTML را که برای شما ایجاد کرده است ، به “بخش اصلی” HTML مقاله خود اضافه کنید. اگر از CMS Hub استفاده می کنید ، جعبه های HTML جداگانه ای را پیدا کرده اید که دقیقاً به همین مناسبت طراحی شده اند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

بخش HTML را برای اضافه کردن قطعه کد در HubSpot وارد کنیددرباره افزودن HTML به صفحات وب در آکادمی HubSpot بیشتر بیاموزید .

آیا روش دیگری برای برچسب گذاری HTML خود با قطعات مختلف میکرو داده دارید؟ در زیر این لیست دستورالعمل ها ، نمونه های مختلف قطعه های غنی را مرور کنید. هرکدام از این قطعه های غنی به جداگانه دستورالعمل های Google در مورد نحوه بهینه سازی برای هر نوع قطعه غنی پیوند می دهند. (هنگام بارگیری صفحه آنها ، همیشه روش “microdata” را انتخاب کنید تا دستورالعمل های صحیح را دریافت کنید.)

6. ریچ اسنیپت خود را آزمایش کنید.

Google Webmaster Tools ویژگی جالب دیگری دارد که به شما امکان می دهد قطعه غنی خود را آزمایش کنید. برای استفاده از ابزار ساخت یافته آزمایش داده ، اینجا را کلیک کنید. این تأیید می کند که آیا Google می تواند داده های نشانه گذاری شما را بخواند یا خیر و اینکه آیا قطعه های غنی شما در نتایج جستجوی آنها نشان داده می شوند یا نه

7. برای نمایش ریچ اسنیپت ها صبور باشید.

اگر قطعه های غنی خود را بلافاصله در نتایج جستجوی Google مشاهده نمی کنید ، دست از پا نکشید. در واقع برای خزیدن و نمایه سازی این داده های جدید به چند هفته زمان نیاز است. بنابراین به ساحل بروید. جرعه ای از مارگاریتا بخورید. مقداری استراحت کنید.

خوب ، به احتمال زیاد شما در این مدت فقط به کارهای دیگر ادامه خواهید داد …

نمونه های Rich Snippets

بیایید انواع مختلفی از قطعه های غنی را که برای استفاده در وب سایت شما در دسترس هستند ، مرور کنیم. هر بخش به دستورالعمل های Google در مورد چگونگی نصب قطعه های غنی پیوند دارد – به یاد داشته باشید که برای ساده ترین مراحل نصب گزینه microdata را انتخاب کنید!

ریچ اسنیپت تجارت و سازمان

یک قطعه غنی درباره یک کسب و کار یا سازمان می تواند شامل اطلاعات مکان ، اطلاعات تماس ، دامنه قیمت ، ساعت و بررسی مشتری باشد ، در صورت وجود موارد موجود.

business google rich snippet

بیاموزید که چگونه برای سازمان ها قطعه های غنی ایجاد کنید

قطعه های غنی رویداد

قطعه های رویداد شامل تاریخ ، مکان و زمان رویداد است. اگر بیش از یک گزینه برای رویدادها وجود داشته باشد ، حداکثر سه گزینه نمایش داده می شود.

event google rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای رویدادها آشنا شوید>

قطعه غنی آلبوم موسیقی

با استفاده از قطعه های غنی از آلبوم موسیقی ، پیوندها به آهنگهای جداگانه در یک آلبوم یا حتی متن آهنگ در صورت وجود نمایش داده می شود.

music google rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای موسیقی آشنا شوید.

ریچ اسنیپت افراد

قطعه افراد اطلاعاتی مانند عنوان شغلی فرد ، شرکتی که در آن کار می کنند (با نام مستعار) و موقعیت مکانی را نمایش می دهد. همچنین می تواند عکس ، نام مستعار و موارد دیگر را نشان دهد.

قطعه افراد با قطعه نویسنده متفاوت است. در اینجا تفاوت وجود دارد ، با یک مثال از شما واقعاً.

people google rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای افراد آشنا شوید.

google structured data markup helper

قطعه های عنی محصول

قطعه های غنی از محصول شامل مواردی مانند تصویر یک محصول ، رتبه بندی و دامنه قیمت محصول است.

product google rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای محصولات آشنا شوید>

دستورالعمل های کوتاه

قطعه های غنی از دستور العمل ، اطلاعات بیشتری در مورد یک دستور العمل خاص پخت و پز ، مانند رتبه بندی (1 تا 5 ستاره) ، زمان پخت / آماده سازی و کالری ، در اختیار کاربران قرار می دهد.

برای اینکه به عنوان یک دستورالعمل انتخاب شوید ، باید حداقل دو برچسب زیر را در محل خود داشته باشید:

تصویر ظرف
برچسب: prepTime ، cookTime ، totalTime یا مواد تشکیل دهنده
کالری
مرور
recipe rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای دستور العمل ها آشنا شوید.

Snippets را مرور کنید

قبلاً نمونه هایی از قطعه هایی را دیده اید که دارای رتبه بندی 5 ستاره هستند. اما همچنین می توانید قطعه ای تنظیم کنید که فقط قسمت بررسی باشد.

review google snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای بررسی> آشنا شوید

قطعه های غنی ویدیویی

اگر می خواهید یک تصویر کوچک از ویدئو در کنار لیست جستجوی شما نمایش داده شود ، نشانه گذاری کمی متفاوت است. Google کد نشانه گذاری Facebook Share را تشخیص می دهد ، بنابراین شما همچنین می توانید دو پرنده را با یک سنگ بکشید.

review google snippet video google rich snippet

با نحوه ایجاد قطعه های غنی برای فیلم ها> آشنا شوید