پیج آتوریتی Page Authority چیست؟ چگونه پیج آتوریتی سایت خود را افزایش دهیم؟ چرا داشتن پیج آتوریتی بالا مهم است؟ چگونه Page Authority محاسبه میشود؟ چرا Page Authority تغییر می کند؟ استاد محمد کرمی در آموزش سئو مثناسئو به این سئوالات و بسیاری از سئوالات دیگر پاسخ میدهد.
Page Authority که به صورت مخفف PA نامیده می شود؟ امتیازی است که توسط Moz ایجاد شده است و پیش بینی می کند که صفحه خاصی در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چگونه رتبه بندی می شود. امتیازات آتوریتی صفحات از یک تا 100 متغیر است و امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتری برای رتبه بندی است.
ابزارها: PA خود را با Link Explorer بررسی کنید
Page Authority مبتنی بر داده هایی از فهرست وب ما است و ده ها عامل را در نظر می گیرد. مانند Domain Authority ، از یک مدل یادگیری ماشین برای شناسایی الگوریتمی که به بهترین وجه با رتبه بندی در هزاران SERP که ما در برابر آنها پیش بینی می کنیم ، استفاده می کند ، استفاده می کند و سپس با استفاده از آن محاسبه ، امتیازات آتوریتی صفحه را تولید می کند.
چگونه Page Authority محاسبه میشود؟
ما آتوریتی صفحه را در مقیاس لگاریتمی 100 امتیازی حساب می کنیم. بنابراین ، نمیتوانید امتیاز خود را از 20 به 30 از رشد 70 به 80 آسان تر انجام دهید. ما الگوریتم مورد استفاده برای محاسبه Page Authority را به طور مداوم به روز می کنیم ، بنابراین ممکن است مشاهده کنید که امتیاز شما هر از گاهی نوسان دارد.
Page Authority خوب چیست؟
به دلیل چگونگی محاسبه Page Authority (در زیر “تعریف فنی از آتوریتی” را ببینید) ، بهتر است به عنوان یک معیار مقایسه ای (نه معیار مطلق و مشخص) هنگام انجام تحقیقات در نتایج جستجو و تعیین اینکه کدام صفحات ممکن است قوی تر باشد یا پروفایل پیوندهای مهم نسبت به دیگران، استفاده شود. از آنجا که این یک ابزار مقایسه ای است ، لزوماً امتیاز صفحه “خوب” یا “بد” وجود ندارد.
Page Authority در مقایسه با Domain Authority
در حالی که Page Authority قدرت رتبه بندی پیش بینی کننده یک صفحه را اندازه گیری می کند ، Domain Authoritقدرت کل دامنه ها یا زیر دامنه ها را اندازه گیری می کند. با این حال، معیارها با استفاده از روش یکسان محاسبه می شوند – بنابراین از بسیاری جهات تفاوتشان کمتر از شباهتشان است.
از کجا می توانید Page Authority را پیدا کنید؟
معیارهای Page Authority در ده ها سیستم عامل SEO و بازاریابی آنلاین در سراسر وب گنجانده شده است.
در اکوسیستم Moz ، می توانید Domain Authority را با استفاده از Link Explorer ، MozBar ، نوار ابزار SEO رایگان Moz یا در بخش SERP Analysis کلید واژه Explorer را بررسی کنید. معیارهای آتوریتی نیز در کلیه فعالیتهای Moz Pro و همچنین API ما درج شده است .
تعریف فنی پیج آتوریتی
Page Authority به همان روش Domain Authority محاسبه می شود ، اما در سطح صفحه. پبج آتوریتی از داده های شاخص وب Mozzcape خارج است و شامل تعدادی بک لینک یا پیوند و ده ها عامل دیگر (در کل بیش از 40) است. نکته مهم این است که عناصر مخصوص صفحه مانند استفاده از کلید واژه یا بهینه سازی محتوا را در نظر نمی گیرد.
مانند Domain Authority ، Page Authority با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می شود و در نتیجه با تغییر داده های الگوریتم ، نوسان می یابد. به همین دلیل ، بهتر است از آتوریتی صفحه به عنوان یک متریک نسبی استفاده کنید نه به عنوان معیار مطلق برای سنجش صفحه.
چگونه می توانم روی آتوریتی صفحه تأثیر بگذارم؟
همانند Domain Authority، Page Authority یک امتیاز کل است و تأثیر مستقیم بر آن دشوار است. این مجموعه از معیارهایی تشکیل شده است که هر کدام در امتیاز تأثیر دارند. این وابستگی به چند عاملی عمدی است: از آنجا که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد ، یک متریک که سعی در محاسبه آن دارد نیز باید عوامل زیادی را در بر بگیرد.
بهترین روش برای تأثیرگذاری در پیج آتوریتی، بهبود مشخصات بک لینک آن است. این امر می تواند با دریافت پیوندهای خارجی از دیگر صفحات دارای قدرت بالا انجام شود ، که به نوبه خود به عنوان “رأی اعتماد” برای آتوریتی صفحه شما عمل می کنند.
چرا Page Authority تغییر می کند؟
Page Authority به عوامل زیادی بستگی دارد ، بنابراین می تواند به دلایل زیادی نوسان کند. اطلاعات بیشتر در مورد چرایی تغییر Page Authority و الگویی برای تفسیر آن نوسانات را می توانید در “چرا آتوریتی من تغییر کرد؟” در مقاله دامین آتوریتی ببینید.