سئو تصاویر !!!؟ آموزش سئو تصاویر سایت چه تاثیری در رشد سایت دارد؟ alt تصویر یا متن جایگزین چیست؟ چگونه تصاویر سایت خود را سئو کنیم؟ چرا سئو تصویر مهم است؟ ما در دوره آموزش سئو رایگان مثناسئو به تمامی این سئوالات پاسخ میدهیم.
اگر شما یک وبلاگ نگار هستید یا برای یک مجله آنلاین یا روزنامه محتوا تامین میکنید، احتمال دارد از خودتان بپرسید که آیا مقاله شما به تصویر نیاز دارد یا نه؟ جواب این سئوال همیشه “بله” است. تصاویر یک مقاله را زنده می کنند و همچنین می تواند به سئو وب سایت شما کمک کند. در این مقاله چگونگی بهینه سازی کامل یک تصویر برای سئو توضیح داده شده و برخی از نشانگرها در استفاده از تصاویر برای بهترین تجربه کاربری ارائه شده است.
قبل از شروع مظالعه مقاله “آموزش سئو تصاویر چیستی چرایی چگونگی” ، اگر می خواهید در مورد سئو تصویر و سایر مهارتهای مهم سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید ، باید آموزش سئو جامع و رایگان ما را بررسی کنید ! این آموزش فقط به شما درباره SEO نمی گوید: بلکه این امکان را به شما می دهد که بدانید چگونه می توانید این مهارت ها را به صورت واقعی عملی کنید!
همیشه از تصاویر استفاده کنید
تصاویر ، با افزایش دقت ، به خوانندگان کمک می کنند تا مقاله شما را بهتر درک کنند. گفته قدیمی: “یک تصویر خوب ارزش هزار کلمه دارد” احتمالاً در مورد گوگل صدق نمی کند ، اما مطمئناً صحیح است وقتی شما نیاز به نوشتن 1000 کلمه کسل کننده دارید ، آنچه را که در یک تصویر یا نمودار نشان داده اید ، نشان می دهد یا اینکه درست کنید. البته پست های رسانه های اجتماعی فریبنده ترند.
این یک توصیه ساده است: شما باید تصاویر را به هر مقاله ای که می نویسید بصورت آنلاین اضافه کنید تا جذاب تر شود. علاوه بر این ، از آنجایی که جستجوی بصری اهمیت فزاینده ای دارد، می تواند به راحتی ترافیک خوبی را برای شما فراهم کند. اگر محتوای تصویری دارید ، منطقی است که سئو تصویر را کمی بالاتر در لیست کارهای خود قرار دهید.
Google تصاویر به تازگی با یک رابط کاربری کاملاً جدید بازسازی شده است. همچنین می توانید فیلترهای جدید ، داده های متا و حتی اسناد را پیدا کنید. فیلترهای جدید جالب نشان می دهند که Google به طور فزاینده می داند چه چیزی در یک تصویر است و چگونه آن تصویر در متنی بلندتر جای می گیرد.
رابط کاربری جدید گوگل برای Image Search در اواخر سپتامبر 2018 منتشر شد.
نام تصویر، alt تصویر و عنوان تصویر را وارد کنید تا سئو تصویر بررسی شود.
پیدا کردن تصویر مناسب
همیشه بهتر است از عکس های اصلی – از عکسهایی که خودتان گرفته اید ، استفاده کنید. صفحه تیم شما به تصاویر تیم واقعی شما احتیاج دارد ، نه این شخص در سمت راست با یکی از دوستان عکس شریک او. موضوع خاموش: هرگز توجه نکنید که شخص احتیاج به مدل مو دارد.
مقاله شما به تصویری متناسب با موضوع خود نیاز دارد. اگر فقط برای بدست آوردن نشان سبز در تجزیه و تحلیل محتوای افزونه Yoast SEO، عکس تصادفی را انتخاب می کنید ، اشتباه می کنید. تصویر باید موضوع پست را منعکس کند یا اهداف مقاله ای که ارائه می دهد هماهنگ باشد. سعی کنید تصویر را در نزدیکی متن مربوطه قرار دهید. اگر یک تصویر اصلی یا تصویری دارید که می خواهید آن را رتبه بندی کنید ، و البته اگر منطقی باشد، سعی کنید آن را در بالای صفحه نگه دارید.
دلیل ساده سئو برای همه این موارد وجود دارد: تصویری با متن مرتبط برای کلمه کلیدی مورد نظر برای به بهینه سازی بهتر در رتبه بندی موتور جستجو گوگل کمک می کند. البته درباره سئو تصاویر اطلاعات بیشتری وجود دارد.
گزینه های جایگزین تصاویر
اگر هیچ تصویری از خود را ندارید که بتوانید از آنها استفاده کنید ، روش های دیگری برای یافتن تصاویر منحصر به فرد وجود دارد. به عنوان مثال ، Flickr.com یک منبع تصویر خوب است ، زیرا می توانید از تصاویر Creative Commons استفاده کنید. فراموش نکنید که هر تصویر را به عکاس اصلی اش نسبت دهید. من همچنین تصاویر ارائه شده توسط سایتهایی مانند Unsplash را دوست دارم . همانطور که استاد دکتر محمد کرمی در زمینه آموزش بر اساس یک بررسی کلی جالب درباره مکان گرفتن تصاویر عالی میگوید. از عکس های مشهور استفاده نکنید بلکه عکس های واقعی تر را انتخاب کنید. اما هرچه استفاده کنید ، به نظر می رسد که تصاویر با افراد در آنها همیشه به نظر می رسد مانند عکس های سهام ، مگر اینکه خودتان آنها را بگیرید. در پایان ، این همیشه بهترین ایده است.
گزینه های بدیهی برای عکس ها می تواند همان چیزی تصاویری یا نمودارهایی باشد که ما از آن استفاده می کنیم. سعی کنید از GIF استفاده کنید، زیرا این روزها فوق العاده محبوب هستند.
اما حتی اگر GIF های متحرک محبوب باشند، خواندن پست شما را دشوارتر می کند ، زیرا حرکت تصویر توجه خوانندگان شما را منحرف می کند. آنها همچنین می توانند صفحه شما را کند کنند.
تهیه تصاویر برای استفاده در مقالات
پس از یافتن تصویر مناسب – چه تصویر ، چه نمودار یا عکس – مرحله بعدی بهینه سازی آن برای استفاده در وب سایت شما است. تعدادی چیز وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:
نام تصویر مناسب را انتخاب کنید
سئو تصویر با نام پرونده شروع می شود. شما می خواهید Google بدون آنکه به آن نگاه کند ، بدانید که در مورد چیست ، بنابراین از کلید واژه کانونی خود در نام تصویر استفاده کنید. این کار بسیار ساده است: اگر تصویر شما در مورد آموزش سئو تصویر است، نام پرونده نباید DSC4536.jpg باشد ، بلکه باید imasge-seo-learning.jpg باشد. کلید اصلی، عبارت imasge-seo خواهد بود ، زیرا این موضوع اصلی عکس است ، به همین دلیل در ابتدای نام پرونده قرار دارد.
قالب مناسب را انتخاب کنید
برای تصاویر، فرمت مناسب وجود ندارد. بستگی به نوع تصویر و نحوه استفاده شما از آن دارد. به طور خلاصه ، توصیه می کنیم:
- JPEG را برای عکس ها یا تصاویر بزرگتر انتخاب کنید: از نظر رنگ و وضوح با اندازه نسبتاً کوچک پرونده ، نتایج خوبی را به شما می دهد.
- اگر می خواهید شفافیت پس زمینه را حفظ کنید از PNG استفاده کنید.
- یا از WebP به جای JPEG و PNG استفاده کنید. WebP ها تصاویر با کیفیت بالا با اندازه پرونده های کوچکتر یا همان حجم کمتر تولید می کند. برای تبدیل تصویر خود به WebP می توانید از ابزارهایی مانند Squoosh استفاده کنید.
- از SVG برای آرم ها و نمادها استفاده کنید. برای مثال با کمک CSS یا JavaScript می توانید تصاویر با فرمت SVG را مدیریت کنید و بدون از دست دادن کیفیت آنها را تغییر اندازه دهید.
اگر می دانید بخش بزرگی از مخاطبان شما از مرورگرها یا دستگاه های خاصی استفاده می کنند ، می توانید بررسی کنید که آیا قالب مورد نظر شما توسط آن مرورگرها در CanIuse.com پشتیبانی می شود یا خیر .
وقتی نام و قالب مناسب خود را بدست آورده اید ، زمان آن رسیده است که اندازه خود را تغییر اندازه دهید و بهینه سازی کنید!
مقیاس سئو تصویر
بارگذاری بار برای UX و SEO مهم است. هرچه سایت سریعتر باشد ، بازدید و نمایه سازی صفحه آسان تر می شود. تصاویر می توانند تأثیر زیادی در زمان بارگذاری داشته باشند ، به خصوص هنگامی که یک تصویر بزرگ را بارگذاری می کنید ، سپس آن را به صورت بسیار کوچک نمایش میدهید – به عنوان مثال یک تصویر 2500 × 1500 پیکسل که در ابعاد 250 × 150 پیکسل نمایش داده می شود – زیرا کل تصویر هنوز باید بارگیری شود. بنابراین تصویر را به همان اندازه که می خواهید نمایش داده شود تغییر اندازه دهید. WordPress با تهیه خودکار تصویر در اندازه های مختلف پس از آپلود ، کمک می کند. متأسفانه ، این بدان معنا نیست که اندازه پرونده نیز بهینه شده است ، فقط اندازه نمایش تصویر است.
از تصاویر پاسخگو استفاده کنید
این مورد برای SEO نیز ضروری است ، و اگر از وردپرس استفاده می کنید ، این کار برای شما انجام می شود ، زیرا این کار به طور پیش فرض از نسخه 4.4 وردپرس اضافه شده است. تصاویر باید ویژگی یا اتریبیوت srcset را داشته باشند ، که امکان ارائه تصویر متفاوت در هر صفحه را فراهم می کند – مخصوصاً برای دستگاه های تلفن همراه.
اندازه پرونده را کاهش دهید
در مرحله بعدی سئو تصاویر باید مطمئن شوید که تصویر فشرده شده است. بنابراین باید برای تهیه تصویر سئو شده فایل تصویر در کمترین اندازه ممکن فایل ارائه باشد.
البته شما فقط می توانید تصویر را export گرفته و با درصد کیفیت های متفاوت کیفیت آنها را آزمایش کنید ، اما ما ترجیح می دهیم از تصاویر 100٪ با کیفیت استفاده کنم ، به خصوص با توجه به محبوبیت در شبکه های اجتماعی و صفحه های مشابه.
ابزاری مانند JPEGmini می توانند اندازه فایل های تصویری را بدون کم کاست کردن تصویر به شدت کاهش دهد.
به عنوان مثال می توانید اندازه پرونده این تصاویر را با حذف داده های EXIF کاهش دهید . ما توصیه می کنیم با استفاده از ابزار مانند ImageOptim یا وب سایت های مانند JPEGmini ، jpeg.io یا Kraken.io تصویر بهینه خود را بسازید.
هنگامی که تصاویر خود را بهینه کرده اید ، سایت خود را با ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights ، Lighthouse ، WebPageTest.org یا Pingdom تست کنید .
افزودن تصویر به مقاله شما
در حالی که Google در تشخیص آنچه در یک تصویر نمایش داده شده، بهتر شده است و شما هنوز به توانایی های آنها اعتماد نمی کنید. همه چیز برای شما آماده است که زمینه آن تصویر را فراهم کنید – بنابراین تا آنجا که می توانیدتصویر را پر کنید!
اکنون تصویر شما آماده استفاده است ، اما فقط آن را در هر کجای مقاله قرار ندهید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، اضافه کردن آن به محتوای متنی مرتبط بسیار کمک می کند. این اطمینان را می دهد که متن به همان اندازه که مربوط به تصویر است به متن مربوط می شود.
زیرنویس های تصاویر
عنوان تصویر متنی است که تصویر را در صفحه همراه می کند – اگر به تصاویر موجود در این مقاله نگاه کنید ، متن موجود در کادر خاکستری زیر هر یک است. چرا زیرنویس ها برای سئو تصویر مهم هستند؟ زیرا افراد هنگام اسکن مقاله از آنها استفاده می کنند. افراد تمایل دارند اسکن عناوین ، تصاویر و زیرنویس ها را هنگام اسکن یک صفحه وب انجام دهند. در سال 1997 ، نیلسن نوشت :
“عناصری که اسکن را تقویت می کنند شامل عناوین ، نوع بزرگ ، متن پررنگ ، متن هایلایت شده ، لیست های بولت ، گرافیک ، زیرنویس ها ، جملات موضوعی و جداول مطالب هستند.”
در سال 2012 ، KissMetrics حتی بیشتر پیش رفت و اظهار داشت :
“نوشتن زیرنویس ها به طور متوسط 300٪ بیشتر از کپی کردن بدن است ، بنابراین استفاده نکردن از آنها ، یا عدم استفاده صحیح از آنها ، به معنای گم شدن در فرصتی برای درگیر کردن تعداد زیادی از خوانندگان بالقوه است.”
آیا نیاز به اضافه کردن شرح به هر تصویر دارید؟ نه ، زیرا بعضی اوقات تصاویر اهداف دیگری را ارائه می دهند. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از سؤال خود برای SEO نیز استفاده کنید یا نه. با توجه به نیاز به جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد ، می گویم شما فقط باید عنوان هایی را در آنجا اضافه کنید که منطقی باشد که بازدید کننده برای خواندن آن، آنجا باشد. ابتدا در مورد بازدید کننده فکر کنید ، و یک عنوان را فقط برای سئو تصویر اضافه نکنید.
متن alt و متن title
alt تصویر، متن جایگزین (یا تگ ALT) است که به یک تصویر اضافه شده این امکان را میدهد که اگر تصویر به هر دلیلی نمی تواند به بازدید کننده نمایش داده شود متن توصیفی شما را در محل تصویر قرار بگیرد. من نمی توانم بهتر از ویکی پدیا این موضوع را شرح دهم :
“در شرایطی که تصویر در دسترس خواننده نباشد ، شاید به دلیل اینکه آنها در مرورگر وب خود نمایش تصاویر را خاموش کرده اند یا به دلیل اختلال در بینایی یک خواننده صفحه از آن استفاده می کنند ، متن جایگزین تضمین می کند که هیچ گونه اطلاعات یا عملکردی از بین نمی رود.”
مطمئن شوید که متن alt را به هر تصویری استفاده می کنید اضافه شده باشد، و مطمئن شوید متن alt شامل کلید واژه سئو برای آن صفحه است (در صورت لزوم). از همه مهمتر ، آنچه در تصویر وجود دارد را توصیف کنید تا هم موتورهای جستجو و هم افراد بتوانند از آن استفاده کنند. هرچه اطلاعات مربوط به یک تصویر بیشتر باشد ، موتورهای جستجو بیشتر این تصویر را مهم می دانند.
برخی از مرورگرها هنگام جستجوی یک تصویر ، title متن را به عنوان ابزار شناسایی تصویر استفاده میکنند. Chrome متن عنوان را همانطور که در نظر گرفته شده است نشان می دهد. متن عنوان برای تصاویر مشابه است و افراد زیادی که از عناوین استفاده می کنند متن alt را کپی می کنند ، اما تعداد بیشتری از افراد در کل آنها را خالی میگذارند. چرا؟ موزیلا در این مورد توضیح میدهد که :
” title تعدادی از مشکلات دسترسی که عمدتا بر اساس این واقعیت است که پشتیبانی از خواننده صفحه نمایش بسیار غیرقابل پیش بینی است و اکثر مرورگرها آن را نشان نمی دهند مگر اینکه شما با یک موس در حال حرکت هستید (بنابراین به عنوان مثال هیچ دسترسی به کاربران صفحه ندارید) را برطرف می کند.”
بهتر است چنین اطلاعات جانبی را در متن مقاله اصلی درج کنید تا به تصویر متصل نشوید.
داده های ساختار یافته تصویر را اضافه کنید
اضافه کردن داده های ساخت یافته (Micro Data) به صفحات شما می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا تصاویر خود را به عنوان نتایج غنی نمایش دهند. در حالی که گوگل می گوید داده های ساخت یافته به شما در رتبه بندی بهتر کمک نمی کنند ، در دستیابی به لیست پرشورتری در جستجوی تصویر به شما کمک می کند. هرچند چیزهای بیشتری وجود دارد به عنوان مثال ، اگر در سایت خود دستور العمل هایی دارید و داده های ساختاری را به تصاویر خود اضافه می کنید ، Google می تواند یک نشان را به تصاویر شما اضافه کند که نشان می دهد این تصویر متعلق به یک دستور العمل است. گوگل تصاویر از داده های ساختاری برای انواع زیر پشتیبانی می کند:
- تولید – محصول
- فیلم
- دستور آشپزی
- و …
اگر می خواهید تصاویر شما در جستجوی تصویر غنی (rich snippet image) ظاهر شوند ، Google تعدادی دستورالعمل را به شما ارائه میدهد. نکته اصلی این است که ویژگی(attribute) تصویر اجباری است و تصاویر شما باید کرال و فهرست بندی شوند. شما می توانید تمام دستورالعمل های عمومی داده ساختار یافته Google را در آنها بیابید . اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه داده های ساخت یافته را به صفحات خود اضافه کنید ، آموزش داده های ساخت یافته مثناسئو را امتحان کنید !
متا تگ های OpenGraph و Twitter
در اوایل این مقاله ، استفاده از تصاویر برای اشتراک گذاری اجتماعی را ذکر کردیم. اگر برچسب تصویر زیر را به بخش <head> در صفحه خود اضافه کنید مانند کد HTML زیر:
<meta property=”og:image” content=”http://example.com/link-to-image.jpg” />
این اطمینان خواهد داد که تصویر در فیس بوک شما قرار گیرد (و OpenGraph برای مثال برای Pinterest نیز استفاده می شود ).
افزونه Yoast SEO دارای بخش شبکه های اجتماعی است که می توانید آن را تنظیم کنید و حتی – در نسخه Premium – پیش نمایش های فیس بوک و توییتر خود را نیز پیش بینی میکند . اطمینان حاصل کنید که از تصویر با کیفیت بالا مانند تصویر اصلی که در پست استفاده کرده اید استفاده می کنید ، زیرا شبکه های اجتماعی بیشتر از گذشته از تصاویر با کیفیت / بزرگتر استفاده می کنند. اگر این کار را به درستی تنظیم کرده اید ، و این کار نمی کند ، سعی کنید حافظه نهان فیس بوک را در Debugger URL بچرخانید . کارتهای توییتر نیز همین کار را برای توییتر انجام می دهند و همچنین توسط پلاگین ما تولید می شوند.
هم ترازی تصاویر
تصاویر هرگز نباید خط خواندن را بشکنند. ما مطمئن هستیم که در این زمینه مطالعات انجام شده ای وجود دارد ، اما برای ما یک مسئله شخصی است. ما واقعاً آن را دوست نداریم، وقتی متن از سمت چپ یک تصویر شروع می شود ، فقط برای پرش به سمت راست تصویر بعدی را پایین بیاورید:
خط خواندن سمت راست را حفظ کنید. تصاویر را در سمت راست تراز نکنید
اگر از تصویری با همان عرض ستون متن استفاده می کنید ، عالی است و حتی به تأکید بیشتر بر تصویر نیز کمک می کند.
صادقانه بگوییم: این هیچ ارتباطی با تصویر سئو ندارد ، اما ما فرصتی دیدیم تا نظر خود را بیان کنیم و از آن استفاده کردیم! ما فکر می کنیم این برای تجربه کاربری بد است. بنابراین ، فقط برای اینکه مثناسئو خوشحال کنید: این کار را نکنید. ممنون ، ممنونم!!
نقشه های نقشه XML
اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید ، ممکن است در مورد نقشه های تصویر XML تعجب کنید. ما ترجیح می دهم این را با عنوان تصاویر در نقشه های XML توصیف کنیم . Google در این باره میگوید:
علاوه بر این ، می توانید از نقشه های افزودنی Google برای نقشه های XML استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در صفحات خود به Google اطلاعات ارائه دهید. اطلاعات نقشه سایت تصویر به Google کمک می کند تا تصاویری را پیدا کند که در غیر این صورت نمی توانست آن ها را پیدا کند (مانند تصاویری که سایت شما با کد JavaScript به آن اضافه میکند) ، و به شما امکان می دهد تصاویری را در سایت خود نشان دهید که می خواهید برای خزنده گوگل نمایه سازی کند.
هر از چند گاهی ، سئوکار های از ما در مورد نقشه های سایت XML سوال می کنند. اینها را در پلاگین های معمول مانند یواست سئو تولید نمیشوند بلکه به صورت معمول در این پلاگین ها از توصیه های گوگل پیروی می شود و آنها در صفحه یا نقشه های پست قرار می گیرند. وقتی در نقشه سایت پست ما ببینید و خواهید دید که ما به آخرین پست های ما تصاویر اضافه کرده ایم (ستونی دقیقاً برای آن وجود دارد). افزودن تصاویر به نقشه های XML شما به Google کمک می کند تا تصاویر خود را فهرست بندی کند ، بنابراین برای سئو بهتر تصاویر این کار را انجام دهید.
سئو تصویر: خلاصه
Image SEO مجموع تعدادی از عناصر است. با بهتر شدن گوگل در شناسایی عناصر در تصاویر در هر روز ، این اطمینان حاصل می شود که شما از تصویر و تمام عناصر آن در یک تجربه کاربری خوب و همچنین سئو کمک میگیرید. این احمقانه خواهد بود که سعی کنید گوگل را امتحان کنید.
هنگام افزودن تصویر به مقاله ، این موارد را به خاطر بسپارید:
- از یک تصویر مرتبط استفاده کنید که با متن شما مطابقت دارد
- یک نام خوب برای تصویر خود انتخاب کنید
- اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویر مطابق تصویر نمایش داده شده مطابقت دارد
- از ویژگی srcset تصاویر استفاده کنید
- برای بارگذاری سریعتر اندازه پرونده را کاهش دهید
- برای اسکن آسان صفحه ، در صورت لزوم ، یک شرح اضافه کنید
- از متن alt استفاده کنید. نیازی به متن عنوان نیست. اما بودنش ضرری ندارد.
- داده های ساخت یافته (Micro Data) را به تصاویر خود اضافه کنید.
- برچسب های OpenGraph و Twitter Twitter را به تصویر اضافه کنید
- خط خواندن سمت راست را با یک تصویر نشکنید – تصاویر را به چپ یا مرکز تراز کنید.
- از تصاویر در نقشه های XML استفاده کنید
- تمام زمینه ای را که می توانید ارائه دهید!
علاوه بر کمک به سئو و تجربه کاربر ، تصاویر همچنین می توانند نقش مهمی در تبدیل بازدید کننده به مشتری ایفا کنند!