سئو داخلی !!! سئو داخلی سایت چیست؟ در سئو داخلی به دنبال چه باشیم؟ معرفی عوامل سئو صفحات داخلی سایت کلمات کلیدی ، سئو محتوا و … در آموزش سئو مثناسئو که استاد کرمی به صورت کاملا رایگان آموزش داده شده است.
سئو داخلی سایت چیست؟
سئو داخلی سایت (همچنین به عنوان SEO داخلی صفحه شناخته می شود) عمل بهینه سازی عناصر در وب سایت (بر خلاف پیوندها در جای دیگر اینترنت و سایر سیگنال های خارجی است که به طور کلی با عنوان ” سئو خارجی سایت ” یا “seo off-site” شناخته می شوند) به منظور رتبه بالاتر کسب ترافیک بیشترطریق موتورهای جستجو است. SEO داخلی سایت به بهینه سازی محتوا و کد منبع HTML صفحه اشاره دارد.
سئو مناسب داخلی سایت علاوه بر کمک به موتورهای جستجو ، محتوای صفحه را تفسیر می کند ، همچنین به کاربران کمک می کند تا به سرعت و به وضوح درک کنند که این صفحه در مورد چیست و آیا به جستجوی آنها مربوط میشود یا خیر. در حقیقت ، SEO داخلی سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند که بفهمد با بازدید از صفحه چه چیزی را مشاهده خواهد کرد (و چه ارزشی را کسب می کند) ، به گونه ای که موتورهای جستجو بتوانند از اینکه بازدید کنندگان محتوای باکیفیت را در مورد جستجوی خاص (کلمه کلیدی) بدست می آورند، مطمئن شوند.
هدف نهایی SEO داخل سایت، تلاش برای آن است که کارهای زیر را برای موتورهای جستجو و کاربران آسان کند:
- درک اینکه اینصفحه وب در مورد چیست؛
- تعیین اینکه آن صفحه به عنوان صفحه مربوط به جستجویا نمایش داده شده است (به عنوان مثال یک کلمه کلیدی خاص یا مجموعه ای از کلمات کلیدی )
- در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) آن صفحه دارای رتبه بندی مناسب ، مفید و شایسته است.
کلمات کلیدی ، محتوا و سئو داخلی سایت
در گذشته ، سئو داخل سایت مترادف با استفاده از کلمات کلیدی – و به طور خاص ، از جمله یک کلمه کلیدی با ارزش بالا در چندین مکان کلیدی در یک وب سایت بود.
برای درک اینکه چرا کلمات کلیدی دیگر در مرکز SEO داخل سایت نیستند ، یادآوری این اصطلاحات در واقع مهم است: مضامین محتوا . از نظر تاریخی ، این که آیا صفحه ای برای مدت معین رتبه بندی شده یا خیر ، به استفاده از كلمات كلیدی مناسب در مکان های معین و مورد انتظار در یك وب سایت وابسته است تا موتورهای جستجو بتوانند دریابند و بفهمند كه محتوای آن صفحه چیست. تجربه کاربر دومی بود؛ به سادگی اطمینان حاصل میکرد که موتورهای جستجو کلمات کلیدی را پیدا کرده و سایتی را برای این شرایط در رتبه بندی قرار داده اند که در قلب شیوه های سئو سایت قرار داشته باشد.
اما امروزه موتورهای جستجو از لحاظ ظاهری پیشرفته تر شده اند. آنها می توانند معنای صفحه را از استفاده از مترادف ها ، زمینه ای که در آن محتوا ظاهر می شود، یا حتی فقط با توجه به فرکانس مورد استفاده در ترکیب کلمات خاص استخراج کنند. در حالی که استفاده از کلمات کلیدی هنوز اهمیت دارد ، روش های تجویز مانند استفاده از یک کلمه کلیدی دقیق بازی در مکان های خاص با تعداد لازم، بارها و بارها دیگر برای سئو داخل صفحه مهم نیست. مهم ارتباط است.. برای هر یک از صفحات خود ، از خود بپرسید که محتوای صفحه شما به آنچه در پشت سؤالات جستجوی کاربر است (بر اساس استفاده از کلمه کلیدی شما چه در صفحه و چه در HTML آن) مربوط میشود.
در سئو داخلی به دنبال چه باشیم؟
به این ترتیب ، ستو داخل سایت کمتر در مورد تکرار یا قرار دادن کلمات کلیدی است و بیشتر در مورد درک این است که کاربران شما چه کسانی هستند ، به دنبال چه چیزی هستند ، و در مورد چه موضوعاتی (کلمات کلیدی) می توانید محتوایی را ایجاد کنید که به بهترین نحو آن نیاز را برآورده کند. صفحاتی که این معیارها را رعایت می کنند دارای محتوایی هستند که عبارتند از:
- عمیق. محتوای “ضعیف” یکی از اهداف خاص Google Panda بود. امروز کم و بیش فرض بر این است که محتوا باید به اندازه کافی کامل باشد تا شانس خوبی در رتبه بندی داشته باشد.
- کاربر پسند آیا مطالب خوانا است؟ آیا در سایت شما به گونه ای سازماندهی شده است که به راحتی قابل هدایت باشد؟ آیا عموماً خالص است ، یا محدود به تبلیغات و پیوندهای وابسته است ؟
- یونیک. اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرید ، محتوای تکرار شده از جای دیگر در سایت شما (یا جای دیگر اینترنت) ممکن است بر توانایی سایت در رتبه بندی در SERP ها تأثیر بگذارد.
- معتبر و قابل اعتماد . آیا محتوای شما به تنهایی منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است؟
- هماهنگ با هدف جستجوی کاربر. بخشی از ایجاد و بهینه سازی برای محتوای با کیفیت نیز به انتظارات جستجوگر می انجامد. مباحث محتوا باید با پرسشهای جستجو که در آن رتبه بندی می شوند هماهنگ باشند.
سئو داخل سایت غیر مرتبط با کلمات کلیدی
گذشته از کلمات کلیدی (موضوعات) مورد استفاده در محتوا در یک صفحه وب و چگونگی بحث در مورد آنها ، چندین عنصر “کلمه کلیدی- agnostic ” وجود دارد که می توانند در بهینه سازی صفحه تأثیر بگذارند.
این موارد شامل مواردی مانند:
- استفاده از پیوند در یک صفحه: چند لینک وجود دارد؟ لینک داخلی هستند یا خارجی ؟ به کجا اشاره می کنند؟
- سرعت بارگذاری صفحه
- استفاده از داده های ساختاری Schema.org یا سایر نشانه گذاری ها
- ساختار URL صفحه
- موبایل فرندلی
- متادیتا صفحه
همه این عناصر به همان ایده اصلی گره خورده اند: ایجاد یک تجربه کاربری خوب. هرچه یک صفحه قابل استفاده تر باشد (از نظر فنی و غیر فنی) ، بهینه سازی داخلی سایت بهتر است.
چگونه سئو صفحه داخلی را بهینه کینم؟
بهینه سازی یک صفحه در وب سایت شما نیاز به تغییرات متنی و HTML دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد عوامل موجود در سایت که در رتبه بندی و چگونگی بهبود صفحات وب سایت، می توانید در آینده ای نزدیک همین مقاله را بررسی کنید .
منبع: https://moz.com/learn/seo/on-site-seo
این مقاله به زودی به روز میشود.