سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستوجو) است ، این عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است .
چه چیزی در SEO اتفاق می افتد؟
برای درک معنای واقعی سئو ، بیایید این تعریف را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنیم:
- کیفیت ترافیک. شما می توانید همه بازدید کنندگان در جهان را به خود جلب کنید ، اما اگر آنها به سایت شما می آیند به این علت است که وقتی شما در واقعیت کشاورزی هستید که سیب می فروشید Google به آنها می گوید که شما منبع رایانه های اپل هستید ، این یک ترافیک با کیفیت نیست. درعوض باید بازدیدکنندگان را که واقعاً به کالاهایی که ارائه می دهید علاقه مند کنید.
- کمیت ترافیک. هنگامی که افراد صحیحی را از روی آن صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده کردید ، ترافیک بیشتر بهتر است.
- نتایج ارگانیک . تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هرگونه ترافیکی است که نیازی به پرداخت آن نیست.
ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هرگونه ترافیکی بدون پرداخت هزینه از طریق SERP ها است.
نحوه کار SEO
شما ممکن است یک موتور جستجو را به عنوان وب سایتی که سؤال را در یک Google ، Yahoo! Bing یا هر موتور جستجوی مورد استفاده خود بنویسید ، با یک لیست طولانی از پیوندها به صفحات وب که به صورت جادویی پاسخ می دهد. به طور بالقوه می تواند به سوال شما پاسخ دهد.
درست است. اما آیا تاکنون فکر کره اید که چه چیزی در پشت لیست های جادویی پیوندها قرار دارد ؟
در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است: Google (یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید) خزنده ای دارد که خارج می شود و اطلاعات مربوط به تمام مطالبی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع می کند. خزنده ها تمام 1 ها و 0 ها را به موتور جستجو باز می گردانند تا یک فهرست ایجاد کنند. سپس این فهرست از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با پرسش شما مطابقت دهد.
عوامل زیادی وجود دارد که وارد الگوریتم موتور جستجو می شوند و در اینجا چگونگی طبقه بندی اهمیت آنها توسط گروهی از متخصصان آورده شده است :
این تمام SE (موتور جستجوگر) SEO است.
بخش O در SEO – بهینه سازی- جایی است که افرادی که تمام آن محتوا را می نویسند و در سایت های خود قرار می دهند و فرادی که در حال جستجوی آن محتوا و آن سایتها هستند ، بنابراین موتورهای جستجو قادر خواهند بود آنچه را که می بینند درک کنند و کاربرانی که می توانند از طریق جستجو آنچه را دوست دارند ببینند.
بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. این حصول اطمینان از این است که برچسب های عنوان و توضیحات متا هر دو آموزنده هستند و طول مناسب برای نشان دادن لینک های داخلی در صفحاتی که به آنها افتخار می کنید را دارند.
یادگیری SEO
این بخش از سایت ما به شما در یادگیری همه چیز راجع به سئو کمک می کند. اگر کاملاً تازه وارد هستید ، از همان ابتدا شروع کنید و راهنمای مبتدی سئو را بخوانید . اگر در یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید ، هر جا که مناسب است بپرسید.
در اینجا یک مرور کلی آورده شده است:
ایجاد سایت SEO-friendly
پس از آمادگی شروع SEO ، وقت آن است که آن تکنیک های SEO را در سایتی اعمال کنید ، چه سایت کاملاً جدید باشد و چه سایت قدیمی باشد که در حال بهبود است.
این صفحات به شما از انتخاب نام دامنه SEO-friendly تا بهترین روشها برای پیوندهای داخلی ، کمک می کنند .
محتوا و نشانه گذاری های مرتبط
تا زمانی که محتوا نداشته باشید یک سایت واقعاً سایت نیست. اما سئو برای محتوا دارای متغیرهای خاص کافی است که ما به آن بخش خاصی را اختصاص داده ایم. اگر شما به پژوهش در مورد کلمه کلیدی ، نوشتن کپی SEO-friendly و نوع نشانه گذاری که کمک می کند تا موتورهای جستجو درک کنند که مطالب شما واقعا در مورد چه چیزی است، از اینجا شروع کنید.
موضاعات داخلی سایت
شما قبلاً با ارائه مطالب و نشانه گذاری های مرتبط در مورد موضوعات در سایت چیزهای زیادی آموخته اید. اکنون زمان آن رسیده است که اطلاعاتی در مورد robots.txt فنی دریافت کنید .
موضوعات مرتبط با پیوند
هر آنچه را که نیاز دارید بدانید در مورد پیوندها از انکر تکست تا تغییر مسیر بیاموزید . این سری از صفحات را بخوانید تا بفهمید چگونه و چه موقع از nofollow استفاده کنید و اینکه آیا بلاگ مهمان واقعاً مرده است. اگر اطلاعات بیشتر در بخش لینک سازی میخواهید (برای بهبود رتبه در سایت خود با کسب لینک تلاش می کنید) ، مستقیماً به راهنمای مبتدی برای ایجاد لینک بروید .
بهینه سازی های دیگر
تبریک می گویم! شما SEO مبتدی را فرا گرفته اید و حالا نوبت مطالب پیچیده تر است. اطمینان حاصل کنید که ترافیک در مناسبترین زمان برای تبدیل با بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) قرار دارد، سپس با سئو محلی به سطح خرد بروید یا آن را با سئو بین المللی آن را در سطح جهانی قرار دهید.
تکامل سئو
الگوریتم های موتور جستجو به طور مکرر تغییر می کنند و تاکتیک های SEO در پاسخ به آن تغییرات تکامل می یابد. بنابراین اگر شخصی به شما توصیه هایی درباره سئو ارائه می دهد که فکر میکنید درست نیست، صفحه موضوع مربوطه را ببینید.
منبع: What is seo