سئو on page چیست؟ فاکتور های پیج رنک صفحات داخلی چیست؟ چه عواملی بر seo on page اثر میگذارند؟ نحوه بهینه سازی صفحه شما می تواند تأثیر زیادی در رتبه بندی آن داشته باشد. البته این موضوعی است که استاد کرمی در سئو on site نیز به صورت مفصل آن پرداخته است.
فاکتور های پیج رنک صفحات داخلی چیست؟
در صورت بهینه سازی ، عوامل رتبه بندی در صفحه می توانند تأثیر زیادی در توانایی رتبه بندی صفحه شما داشته باشند. در آموزش سئو گفته می شود که بزرگترین عوامل روی صفحه که در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد عبارتند از:
محتوای صفحه
محتوای یک صفحه همان چیزی است که باعث می شود که صفحه به یک موقعیت نتیجه جستجو تبدیل کند. این همان چیزی است که کاربر برای دیدن پیدا کرده است و از این رو برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به همین ترتیب ، ایجاد محتوای خوب مهم است. محتوای خوب چیست؟ از منظر سئو ، محتوای خوب دارای دو ویژگی است. محتوای خوب باید مورد تقاضا باشد و باید قابل لینک دهی باشد.
محتوای خوب مورد تقاضا است:
درست مانند بازارهای جهانی ، اطلاعات تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار می گیرند. بهترین محتوای آن چیزی است که بهترین کار را برای تأمین بیشترین تقاضا انجام می دهد. این ممکن است به شکل طنز XKCD باشد که لطفه های گروه بزرگی از فن آوران را تامین میکند یا ممکن است این یک مقاله ویکی پدیا باشد که تعریف وب 2.0 را به جهانیان توضیح می دهد. این می تواند یک فیلم ، یک تصویر ، صدا یا متن باشد ، اما باید یک تقاضا را تأمین کند تا به عنوان یک محتوای خوب در نظر گرفته شود.
محتوای خوب قابل لینک دهی است:
از دیدگاه سئو ، در صورت عدم اتصال ، هیچ تفاوتی بین بهترین و بدترین مطالب در اینترنت وجود ندارد. اگر افراد نتوانند به آن لینکدهند ، بعید به نظر می رسد که موتورهای جستجوگر آن را رتبه بندی کنند ، و در نتیجه محتوا باعث ایجاد ترافیک به وب سایت داده نمی شود. متأسفانه ، این اتفاق خیلی بیشتر از آنچه ممکن است تصور شود اتفاق می افتد. چند نمونه از این موارد عبارتند از: نمایش اسلایدی با قابلیت AJAX ، محتوا فقط پس از ورود به سیستم و محتوای قابل بازتولید یا اشتراک گذاری در دسترس نیست. محتوا که تقاضا را تأمین نمی کند یا قابل لینک دهی نیست ، از نظر موتورهای جستجو و به احتمال زیاد برخی افراد بد نیست.
از: یک راهنمای ویژوال برای هدف گیری کلمات کلیدی و سئو داخلی صفحه
تگ عنوان
تگهای عنوان پس از محتوا ، دومین عامل مهم صفحه برای سئو است. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد برچسب های عنوان را در اینجا بخوانید .
آدرس اینترنتی url
همراه با پیوند داخلی هوشمند ، SEO باید اطمینان حاصل کند که سلسله مراتب دسته وب سایت داده شده در URL ها منعکس شده است .
موارد زیر مثال خوبی از ساختار URL است:
- http://www.example.org/games/video-game-history
این URL به طور واضح سلسله مراتب اطلاعات موجود در صفحه را نشان می دهد (تاریخچه مربوط به بازی های ویدیویی در متن کلی بازی ها). از این اطلاعات برای تعیین ارتباط یک صفحه وب مشخص توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. با توجه به سلسله مراتب ، موتورها می توانند نتیجه بگیرند که این صفحه به طور کلی به تاریخ مربوط نمی شود بلکه به تاریخ بازی های ویدیویی مربوط می شود. این امر آن را به یك كاندیدای ایده آل برای نتایج جستجوی مرتبط با تاریخ بازی های ویدیویی تبدیل می كند. تمام این اطلاعات را می توان بدون نیاز به پردازش مطالب موجود در صفحه ، درباره آن حدس زد.
موارد زیر نمونه بدی از ساختار URL است:
- http://www.imdb.com/title/tt0468569
برخلاف مثال اول ، این URL نشان دهنده سلسله مراتب اطلاعات وب سایت نیست. موتورهای جستجو می توانند ببینند که صفحه داده شده به عناوین (/ عنوان /) مربوط می باشد و در دامنه IMDB است اما نمی تواند مشخص کند که این صفحه در مورد چیست. ارجاع به “tt0468569” به طور مستقیم نتیجه ای را نمی دهد که یک سایت اینترنتی جستجو کند. این بدان معنی است که اطلاعات ارائه شده توسط URL برای موتورهای جستجو از ارزش بسیار کمی برخوردار است.
ساختار URL از آن جهت اهمیت دارد که به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت نسبی را درک کنند و یک متریک ارتباط مفید را به صفحه داده شده اضافه می کنند. همچنین از منظر انکر تکست مفید است زیرا افراد در صورت گنجاندن کلمات کلیدی در URL ، با کلمه یا عبارت مرتبط پیوند دارند.
بهترین روش سئو
صفحات محتوا بخش مهم وب سایت ها هستند و تقریباً همیشه به این دلیل است که بازدید کنندگان به یک سایت مراجعه می کنند. صفحات محتوای ایده آل باید برای یک موضوع خاص – معمولاً یک محصول یا یک موضوع – خاص باشد و به موضوع مرتبط باشند.
هدف از صفحه وب داده شده باید به طور مستقیم در تمام زمینه های زیر بیان شود:
- تگ عنوان
- آدرس اینترنتی
- محتوای صفحه
- متن alt تصویر
رعایت فاکتور های سئو on page
در اینجا مثالی از یک صفحه وب با طراحی مناسب و موتور جستجو، جستجو شده است. همه عوامل صفحه آن بهینه شده اند.
صفحه محتوا در این شکل به چند دلیل خوب در نظر گرفته شده است. اول ، خود محتوا در اینترنت یونیک است (این باعث می شود رتبه های خوبی برای موتورهای جستجو پیدا شود) و اطلاعات خاصی را در عمق زیادی پوشش می دهد. اگر یک جستجوگر در مورد دنیای سوپر ماریو سوالی داشته باشد ، شانس خوبی وجود دارد که این صفحه به سؤال آنها پاسخ دهد.
گذشته از محتوا ، این صفحه به خوبی نمایش داده شده است. موضوع صفحه در تگ عنوان (Super Mario World – Wikipedia, the free encyclopedia)، URL (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_World)، محتوای صفحه
عدم رعایت فاکتور های سئو on page
مثال زیر از یک صفحه وب بهینه نشده است. توجه کنید که تفاوت آن با مثال اول چیست.
این شکل نمونه ای از صفحه موتور جستجو پسند را نشان می دهد که عبارت “Super Mario World” را نشان می دهد. در حالی که موضوع صفحه در برخی از عناصر مهم صفحه وب (تگ عنوان و تصاویر) موجود است ، محتوا نسبت به نمونه ویکی پدیا استحکام کمتری دارد و نسخه مربوط به آن در صفحه برای خواننده كمتر می باشد.
توجه کنید که توضیحات بازی مشکوک به کپی شده توسط یک بخش بازاریابی است. “ماریو از بزرگترین ماجراجویی خود تا کنون خاموش است ، و این بار یک دوست را به بازی آورده است.” این زبانی نیست که جستجوگرها با آن می نویسند ، و این پیغامی نیست که احتمالاً به سؤال جستجوگر پاسخ دهد. این را با اولین جمله مثال ویکی پدیا مقایسه کنید: “Super Mario World یک بازی پلتفرمی است که توسط نینتندو به عنوان یک بسته راه اندازی برای سیستم سرگرمی Super Nintendo منتشر شده است.” در مثال کم بهینه سازی شده ، تمام آنچه که با جمله اول مشخص می شود این است که شخصی یا چیزی به نام ماریو در یک ماجراجویی قرار دارد که بزرگتر از ماجراجویی قبلی او باشد (چگونه آن را تعیین می کنید؟) و چگونه آن دوست بی نام او را همراهی می کند.
مثال ویکی پدیا به خواننده می گوید Super Mario World یک بازی است که توسط نینتندو برای سیستم بازی Super Nintendo Entertainment System ساخته و منتشر شده است – نمونه دیگر آن نیست. نتایج جستجو در بینگ و گوگل هم رتبه بندی بهینه سازی صفحه را بالاتر نشان می دهد.
یک صفحه وب بهینه سازی شده
یک صفحه وب ایده آل باید موارد زیر را انجام دهد:
- به یک موضوع خاص (معمولاً یک محصول یا یک موضوع خاص) خیلی زیاد ربط دارد
- موضوع را در تگ عنوان وارد کنید
- موضوع را در URL وارد کنید
- موضوع را در متن alt تصویر وارد کنید
- موضوع را چندین بار در کل محتوای متن مشخص کنید
- مطالب یونیک در مورد یک موضوع خاص ارائه دهید
- به صفحه دسته بندی آن لینک بک بدهید
- به صفحه زیر مجموعه آن (در صورت وجود) لینک بک بدهید
- به صفحه اصلی آن لینک بک دهید (معمولاً با لینک تصویری که آرم وب سایت در سمت چپ بالای صفحه را نشان می دهد انجام شد)